• Darmowa dostawa od 300 zł
  • Szybka wysyłka i dobrze zabezpieczone zamówienie
  • Sklep stacjonarny w Katowicach
Ekonomiczne Barrage (edycja polska)
Ekonomiczne

Barrage (edycja polska)

Cena: 243,00 zł 243.00
dostępne stacjonarnie i wysyłkowo
Wysyłka w: 24 godziny
Koszty dostawy: Sprawdź koszty
Kod produktu: 5902560383034
Informacje
Czas gry 60-120 min. Język instrukcji polski Wydanie polskie Zalecenia wiekowe od 14 lat Liczba graczy 1-4 Gra obcojęzyczna Nie
Opis produktu

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

Dlaczego Barrage może być grą dla Ciebie

Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

  • Wybitna zaawansowana gra ekonomiczna, jeden z najważniejszych tytułów 2019.
  • Oryginalna mechanika zarządzania przepływem wody powodująca silne zależności między graczami.
  • Doskonała oprawa graficzna i mocne powiązanie mechaniki z tematem gry.
  • Świetne opinie recenzentów, przez wielu porównywana z Brass Birmingham. 

Przebieg rozgrywki

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.

Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni. 

Umiejętne planowanie

W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich Inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.

  • Akcja Budowy pozwala na zbudowanie Konstrukcji na planszy – gracz umieszcza określoną liczbę Maszyn (Betoniarek i Koparek) oraz właściwy kafel Technologii na swoim Kole Budowy i wykonuje obrót Koła o 1 segment – zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza Konstrukcję na Mapie.
  • Akcja w Stacji Turbin uruchamia Produkcję – gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika Kanałem do swojej Elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania Kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować Kontrakt.
  • Akcja Gospodarka Wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na Mapie.
  • W Banku gracze pozyskują nowe Kredyty na finansowanie inwestycji.
  • Akcja w Warsztacie pozwala na obrót Koła Budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych Maszyn i Technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
  • U Dostawcy Maszyn można kupić nowe Maszyny, a w Biurze Patentowym nowe kafle Zaawansowanej Technologii (do wykorzystania na Kole Budowy).
  • W Dziale Handlowym gracze pozyskują nowe Kontrakty Prywatne.

Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie Akcja Budowy jest dostępna na indywidualnej planszy Spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich. 

Punktuj na wiele sposobów

Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z Tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji Celu, Premii na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych Zaawansowanych Technologii. 

Zawartość pudełka:

  • 1 dwustronna Mapa
  • 1 plansza Zarządu
  • 1 plansza Biura Patentowego
  • 1 tor Energii
  • 15 kafli Zaawansowanych Technologii
  • 6 kafli Premii
  • 6 kafli Celów
  • 10 kafli Przygotowania
  • 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych
  • 1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova
  • 45 kafli Kontraktów Prywatnych
  • 4 kafle Kontraktów Początkowych
  • 6 kafli Kontraktów Państwowych
  • 8 kafli Źródeł
  • 3 neutralne Podwyższenia
  • 3 neutralne Podstawy
  • 30 Kropel Wody
  • Kredyty Hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
  • 34 Koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 26 Betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 4 plansze Spółek
  • 4 Koła Budowy
  • 20 kafli Automy
  • 5 kafli Technologii Podstawowych dla każdej z 4 Spółek
  • 1 Pomoc Gracza dla każdej z 4 Spółek
  • 5 Podstaw dla każdej z 4 Spółek
  • 5 Podwyższeń dla każdej z 4 Spółek
  • 5 Kanałów dla każdej z 4 Spółek
  • 4 Elektrownie dla każdej z 4 Spółek
  • 1 znacznik Kolejności dla każdej z 4 Spółek
  • 1 znacznik Energii dla każdej z 4 Spółek
  • 1 znacznik Punktów Zwycięstwa dla każdej z 4 Spółek
  • 12 Inżynierów dla każdej z 4 Spółek

Producent
Produkty powiązane
Dodatki do gier
Barrage: Projekt Leeghwatera
143,00 zł
dostępne
Folded Space
Folded Space: Insert do gry Dune
60,00 zł
dostępne
Folded Space
Folded Space: Insert do gry Mage Knight
120,50 zł
dostępne
Sklep internetowy Shoper.pl